Näthistorier

Milion Dollar Listing

Brukar ni titta på “Milion Dollar Lising” som handlar om mäklare som säljer riktigt dyra objekt till kändisar och miljonärer?

En av dessa mäklare är Fredrik Eklund från Stockholm. Roligt att en svensk har lyckats så bra i New York. Han jobbar även lite i Stockholm har jag fått för mig. Jag brukar tittat in på hans Facebook sida lite då och då och till skilland mot andra kändisar så svarar han faktiskt på hans följares frågor.

JAg tänkte på det häromdagen vad som gör att någon mäklare lyckas så bra som honom. Vad tror ni? Handen på hjärtat så tror inte jag att han skulle lyckats i andra städer än Stockholm i Sverige. Tror inte att hans sätt skulle gå hem i exempelvis Kiruna.

Ta som HusmanHagberg exempelvis, de lyckas just för att de har kontor och personlig service på orten. De känner till allt som är viktigt för köparen och säljaren, och är därför en trygghet. I USA är det mycket snack men i Sverige vill vi veta att huset är bra och ha en pålitlig person som är utbildad. Jag tror inte att de som köper ett hus går på “säljsnack” utan att vi tänker efter mer och vill ha någon som kan orten. I USA är bostäderna mycket billigare, ja kanske intede  i Milion Dollar Lising men eftersom kunderna är typ familjen Hilton så pratar vi inte vanlig villa heller. De köper vanlig villa att ha som hundgård om jag säger som så.

Vad tror ni? Skulle milion dollar listing fungera i Karlstad och Kiruna eller skulle ni anlita en mäklare på orten?
dndnd

This entry was published on October 10, 2014 at 10:02 am and is filed under Kändisar, Vanliga människor. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Leave a Reply

